Even de nieuwe visvinder testen…

Meerval zoeken met de helix. Een tijdje geleden vroeg Pieter me om eens mee te gaan met z’n zodiac om wat tips en trics te geven bij het gebruik van z’n nieuwe Humminbird Helix 7 Chirp GPS. We spraken een dagje af om een nieuw stuk Maas te gaan verkennen. Voor mij heeft een Humminbird […]

Meervaltripje Maas 16 juni 2018

Het kortste strootje Vandaag had ik met Greg afgesproken om op pad te gaan naar de Maas om daar wat meerval te gaan vissen vanuit de bellyboat. We hadden al vroeg afgesproken zodat we bij het eerste licht op het water zaten. We wilden een nieuws stuk Maas doen waar geregeld veel activiteit is van […]

26 Mei 2018 Roofvisdag Nederland

26 mei 2018 Ofwel de laatste zaterdag van mei. Een dag die bij onze roofvissende noorderburen steevast met grote uitroeptekens in de agenda staat. Als roofvisser in België hebben we minder last van het gesloten seizoen met onze privéputten en bevaarbare waterlopen waar nog steeds op roofvis mag gevist worden. Zo zie je ieder jaar […]

Productreview: De Quantum Vapor hengels

“Aanbeten worden stroomstoten” Met deze omschrijving had de fabrikant me te pakken. Wie wil dat nu niet, dat iedere aanbeet keihard gevoeld wordt zodat geen enkele aanbeet meer gemist wordt? Niet langer getwijfeld en meteen besteld! Van zodra deze prachthengel arriveerde zag en voelde ik het al, dit wordt een topper…         […]

Meervalsessie vanuit de boot

Reeds lang vooraf hadden we het ingepland: We doen een meervalsessie vanuit de boot. Door onze drukke agenda’s kwam het er maar niet van, maar begin september konden we toch een dagje vinden om samen te gaan vissen. Ik spreek af met Harry aan de trailerhelling en hij heeft er dan al een rit op […]

Meervalvissen op de Maas met kwakhout

Begin augustus 2017 vertrokken we richting de Maas voor een sessie meervalvissen, verspreid over enkele dagen. Het doel was om meerval te gaan vissen overdag met de bellyboat en ‘s avonds statisch vanaf de kant. Toen we aankwamen bij de Maas zagen we al direct dat de condities ver van ideaal waren. Er stond namelijk […]

Volkerak!

Volkerak! Donderdag 21u37… een berichtje op messenger. Kristof die vraagt of ik komende zaterdag iets te doen heb. Hij zou naar het Volkerak gaan en heeft nog een plaatsje vrij. De vraag of ik zin heb om mee te gaan moet eigenlijk niet meer gesteld worden. We spreken omstreeks 9u af om te vertrekken. Tijdens […]

Statisch vissen op Maasmeerval

Dit voorjaar ben ik reeds enkele keren naar de Belgische Maas geweest om daar op meerval te vissen. Wegens de Waalse regelementering was het op dat moment niet toegestaan om met levende aasvis te vissen tot 1 juni. We kozen er dus maar voor om met de dauwpieren aan de slag te gaan overdag en […]

Wintersnoeken met de fireball

Op een koude winterdag besloot ik samen met m’n vismaatje Dries een nieuw water te gaan verkennen en enkele snoekdames proberen te verleiden met de fireball methode. Het plan was om met de dieptemeter de nieuwe plek eerst wat rond te varen om een idee te hebben hoe het diepteverloop eruit ziet en te kijken […]